Button Fysiotherapie

Button Acupunctuur

Button Geactiveerde Zuurstoftherapie

Coronavirus

Iedereen is inmiddels op de hoogte van het coronavirus. Om verdere verspreiding van het virus te voorkomen volgt Fysiotherapie Poortugaal de richtlijnen van het RIVM en de GGD. Lees hier hoe dit specifiek van toepassing is binnen deze praktijk:

Mijn praktijk blijft gewoon open en de behandelingen kunnen doorgaan mits je geen verkoudheids- of griepklachten hebt.

Wij zijn vanuit de overheid gevraagd om als eerste aanspreekpunt te fungeren voor houding- en beweging gerelateerde zorg, zodat huisartsen en ziekenhuizen niet nog meer belast worden.

De fysiotherapeut beoordeelt telefonisch of online de fysiotherapeutische hulpvraag. We adviseren dit voor zowel voor de huidige patiënten als voor alle nieuwe patiënten (ook DTF). De fysiotherapeut screent tijdens dit contact op:

• Nut behandeling

• Noodzaak behandeling

• Risico restschade voor functioneren bij niet behandelen

De fysiotherapeut concludeert na de triage dat:

a. Uitstel mogelijk is Behandel niet. Een goed alternatief is telefonische of online begeleiding

b. Uitstel niet mogelijk Uitstellen van de behandeling is niet mogelijk in verband met irreversibele achteruitgang van functioneren

Wij zullen u alleen behandelen als wij zelf geen koorts hebben, niet hoesten, niesen of neusverkouden zijn. Uiteraard volgen we daarnaast de normale hygiene maatregelen.

Maar als u of wij de griepverschijnselen niet hebben, hoeft u zich geen zorgen te maken over het lichamelijk contact, ook niet met het oog op de geadviseerde 1,5 meter afstand.

Twijfel je of je naar de behandeling kunt komen? Neem dan telefonisch contact op met de praktijk.

Ik ga uiterst zorgvuldig om met de gezondheid van mijn cliënten, zoals je dat van jouw vertrouwde fysiotherapiepraktijk kunt verwachten.

Fysiotherapie op afstand:

Kun je niet naar de praktijk komen, dan is fysiotherapie op afstand mogelijk. De therapeut kan telefonisch de voortgang bespreken.

De afspraak wordt als algemene fysiotherapie gedeclareerd. Neem contact op met de praktijk voor meer informatie.

Krijg je aan huis fysiotherapie?

Dan kan dit ook gewoon doorgaan, mits je geen verkoudheids- of griepklachten hebt. De fysiotherapeut geeft het aan als hij/zij zelf niet in staat is om te behandelen.

Maatregelen in de praktijk

De apparatuur wordt altijd zorgvuldig schoongemaakt.

Daarnaast is het belangrijk om zelf een handdoek mee te nemen.

Wij volgen de berichtgeving rondom strengere maatregelen op de voet en zullen ons beleid aanpassen als dat van ons gevraagd wordt.

Fysiotherapie Poortugaal © 2014 Frontier Theme