Button Fysiotherapie

Button Acupunctuur

Button Zuurstoftherapie

Klachten Golfswing

Veel golfers spelen met pijn. Niet “gebroken been” pijn, maar pijntjes zoals ontstoken pezen of overbelaste spieren. Dit zijn geen hele erge blessures, maar ze kunnen u wel van de baan houden. We hebben 2 experts gevraagd hun visie hierop te geven – Dr. James Andrews, een vooraanstaand orthopedisch chirurg, en Hank Johnson, golfleraar met een notitie in de Golf Digest top 50 beste instructeurs – om ons te vertellen waar de meeste golfers klachten hebben en hoe deze te kunnen worden voorkomen.
Dr. James Andrews: Jack Nicklaus had het bij het goede eind toen hij zei, “ professionele golfers trainen hun conditie om golf te spelen; amateurs spelen golf om in conditie te blijven.” Dit verklaart ook waarom 62% van alle amateurs te maken krijgen met golf gerelateerde klachten zoals klachten golfswing. De meeste klachten komen voor uit de golfswing. De meeste klachten ontstaan voornamelijk omdat amateurs een slechte conditie hebben of slechte swing techniek hebben en geen adequate warming-up doen. Bij professionals is dit percentage hoger, zelfs 85% , maar deze blessures ontstaan voornamelijk omdat zij 300 tot 500 ballen per dag slaan.
Hank Johnson: Het klopt dat de meeste blessures bij amateurs komen door een verkeerde techniek, vaak omdat zij hun fysieke grenzen overschrijden. Je krijgt gemiddelde spelers die tour spelers gaan kopiëren en daardoor:

a.  gefrustreerd raken

b.  geblesseerd raken.